sobota, 11 stycznia 2014

Tanie paletki - czy rzeczywiście takie straszne? Recenzja

Diabeł tkwi w szczegółach jak mawia przysłowie. Ale czy tanie paletki są rzeczywiście takie straszne jak je malują?
Dostałam na święta paletę 180 cieni i 32 pędzle. Ot taka zwykła zamawiana z allegro. Nieznana firma. Można pomyśleć, że strach w ogóle coś takiego na siebie nakładać. A nóż coś wyskoczy, a to wysypka, podrażnienie lub wyrośnie nam dodatkowa para rąk ;> Nie taki diabeł straszny jak go malują ;)
Od razu z góry przepraszam, za to, że może będzie widać zużycie cieni, ale już od miesiąca gości na mych półkach i wzięłam się w końcu za porządna recenzję ;) Długo zastanawiałam się w sumie nad założeniem tego bloga. Wszystkie inne z kategorii tematycznej modowej lub kosmetycznej recenzują dobre, drogie i niekoniecznie dostępne w Polsce firmy. Brakowało mi czegoś na MOJĄ kieszeń ;)
Wiem tragicznie to brzmi: "jak ktoś może uważać się za osobę, która ma manię na punkcie kosmetyków a nie ma funduszy?" Proste, można. Chciałabym pokazać Wam, że nie tylko najdroższe firmy mogą być bardzo dobre ;) Także każdy znajdzie tu coś dla siebie i na pewno nie powinien się zawieść ;)
O ale się rozpisałam ;)
Dobrze teraz recenzja

Zawsze chciałam mieć paletę cieni. Samych cieni, najlepiej żeby było ich dużo i były dobrze napigmentowane ;) Spełniającym życzenia Mikołajem był w tym przypadku mój gwiazdor ;D
Przyszedł do mnie gdzieś pewnego dnia pomiędzy mikołajkami a wigilią z pazuchą w ręku. Twierdził, że ma dla mnie prezent. Ja już oczywiście zaskoczona nie wiem co zrobić. Po czym rozrywam papier a moim oczom ukazuje się czarne pudełko ;)



Ja już ucieszona skakam pod nieboskłon. Otwieram a tu okazuje się ze to nie wszystko. Bowiem paletka rozsuwa się chyba na wszystkie możliwe sposoby ;)



Do tego każda z części otwiera się do góry. Bałam się na początku, że z moim szczęściem coś uszkodzę, ale pudełko jest bardzo wytrzymałe i już przetrwało dużo podróży ze mną. 


Na początku obawiałam się w ogóle jej otwierać, że wszystkie te cienie wypadną ;P Ale do tej pory wszystko trzyma się kupy i nie widać oznak, żeby miało sie coś zepsuć ;>


Dodatkowo dla mnie wielką zaletą jest to, że środkowy moduł można wyjmować. Jeżeli te kolory nie są nam potrzebne, możemy ją wyjąć a zamiast tego schować błyszczyki tusze, lub pędzelki. Na pewno sie zmieszczą. Wg. mnie punkt za funkcjonalność.


Obrazek można powiększyć, wtedy będzie lepiej widać :)
Jak widzicie, gama barwna jest zróżnicowana. Mamy w niej matowe cienie, perłowe i marmurkowe. 
Idealna dla wszystkich osób, które chcą eksperymentować z makijażem, a nie stać ich na drogie palety lub ich kompletowanie.
To zdjęcie akurat przedstawia paletkę po złożeniu


PIGMENTACJA - To coś na czym chyba najbardziej mi zależało. Bałam się, że będzie to typowy bubel, którym nawet nie będzie dało się normalnie umalować. 
Cienie MATOWE - Pigmentacja taka sobie, trzeba kilka razy nakładać żeby uzyskać mocny efekt, do dziennego makijażu są wyśmienite. Nakładając je na mokro uzyskamy o wiele lepszy efekt.
Cienie PERŁOWE - Chyba moje ulubione. Są metaliczne, piękne. Genialnie napigmentowane.
Cienie MARMURKOWE - Pigmentacja również bez zarzutu.

Muszę dodać, że cienie nie powodują u mnie uczulenia, a jestem alergikiem i mam bardzo wrażliwą skórę. Można dzięki nim wyczarować naprawdę chyba każdy możliwy makijaż. Raczej nie mają skłonności do osypywania. Chyba, że nakładamy pędzelkiem i weźmiemy kosmetyku za dużo. Z tego co zauważyłam są trwałe nawet bez nałożenia bazy do powiek. U mnie również nie zbierają się w załamaniach.
Troszkę trudno się niektóre cienie blenduje z uwagi na mocny pigment, ale można dojść do wprawy

ZAPACH - Muszę o tym napisać ponieważ to było pierwsze wrażenie jakie do mnie dotarło tuż po otworzeniu. Same cienie maja przyjemny kosmetyczny zapach. Ot jak zwykłe cienie. Niestety zapach plastiku, z którego jest wykonana paletka przez pierwszy tydzień nieco się utrzymywał i był dość wyraźny.

WYKONANIE - Pudełko wykonane solidnie. Nie rozpada się. Ze mną jeździ co tydzień, a nie popsuła się do tej pory. Cienie nie kruszą się i nie odpadają od paletki. 



CENA - Dla mnie wielki plus - 99zł za 180 cieni. Wiem, że pewnie może to przerażać. Bo paletki z sephory, inglota czy innych są poważane i drogie.

Właśnie tak wtrącę propos palety z Sephory.
Kiedyś rozmawiałam z moją koleżanką, która takową posiada. Powiedziała, że błyszczyki zawarte w tej palecie są nieciekawe, a róż powoduje u niej wysypkę. Muszę przy tym dodać, że nie ma jakoś specjalnie wrażliwej skóry. Ponad to stwierdziła, że pigmentacja niektórych cieni jest słaba. Szczególnie matowych. Ona ma bodajże z tego co pamiętam tą paletę za 180 zł. Ale to jest jej zdanie ;)
Więc może nie taki diabeł straszny jak go malują?


SKŁAD - Talc, Mica, Mineral Oil, Kaolin, Titanium Dioxide, Magnesium Stearate, Isopropy1Palmitate, Lanolin, Methy1paraben, Propy1paraben, BHT, May contain: Mica and Titanium Dioxide, Iron Oxides, Manganese Violet, Ultramarine Blue, Chrome Oxide Greens, Hydrated Chrome Oxide Green, RD&C red No.40A1Lake, FD&C Yellow No.5 A1Lade, FD&C Blue No. 1A1Lake


WYJAŚNIENIE: (Wg. strony http://www.kosmopedia.org/encyklopedia - idealna strona z opisem wiekszości substancji znajdujących sie w kosmetykach. Polecam gorąco, aby z niej korzystać :>)
[informacje na temat działania i ew. bezpieczeństwa zostały skopiowane z powyższej strony w celu wyjaśnienia składu kosmetycznego, tak abyście nie musiały robić tego same. A ja wolę nie popełnić żadnego błędu, ponieważ nie jestem jeszcze aż tak pewna siebie co do odczytywania niektórych substancji :)]

Talc - Talk - Uwodniony krzemian magnezowy. Występuje naturalnie w przyrodzie w postaci minerału steatytu.

Działanie kosmetyczne

Zabezpiecza skórę przed podrażnieniem, poprzez ułatwianie poślizgu. Z tego względu szczególne zastosowanie ma w kosmetykach dla dzieci, Natomiast w kosmetykach kolorowych jest używany jako substancja matująca.
Mica - Mika - Pigment mineralny

Działanie kosmetyczne

Daje efekt rozświetlonej skóry. Składnik szeroko stosowany w kosmetyce kolorowej (cienie, pudry, róże), dodawany również do kosmetyków pielęgnujących skórę i włosy ( zwiększa lśnienie włosów).

Mineral Oil - Parafina -Biały olej mineralny. Substancja mało reaktywna chemicznie, hydrofobowa. Nie przenika przez naskórek. Parafina to mieszanina prostych, długołańcuchowych węglowodorów, otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej (po oczyszczeniu i przetworzeniu). Znajduje zastosowanie w preparatach emulsyjnych, maskach parafinowych.

Ode mnie: zwolennicy naturalnych kosmetyków przeklinają parafinę, chociażby z powodów tego, że jest pochodna ropy naftowej. A pragnę zauważyć, że bardzo wiele rzeczy produkowanych jest z ropy. Do tego trzeba jednak przyznać, że jest to substancja występująca na naturalnie na Ziemi, a nie wytworzona w laboratorium.

Funkcja w kosmetyku

Stanowi bazę do olejków do kąpieli i oliwek. Parafina ciekła jest stosowana w sztyftach jako plastyfikator, zmniejsza kruchość kosmetyku. Pełni rolę rozpuszczalnika dla innych substancji hydrofobowych zawartych w kosmetyku
KaolinGlinka biała
Substancja pochodzenia naturalnego. Jeden z podstawowych wypełniaczy w kosmetykach. Jest jedna z najdelikatniejszych glinek mineralnych. 


Titanium DioxideDitlenek tytanu

Działanie kosmetyczne

Filtr UV, chroniący skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego.
Magnesium Stearate - Sterynian Magnezu 
Biały bezwonny proszek używany w kosmetyce do zwiększenia poślizgu przy aplikacji. Używany w pudrach, różach, cieniach.

Isopropy1Palmitate - Palmityniam izopropylu - Ciekły wosk. Substancja stabilna chemicznie

Funkcja w kosmetyku

Wpływa na właściwości aplikacyjne kosmetyków - daje dobry poślizg przy rozsmarowywaniu (np. pomadek na ustach), zmniejsza lepienie i tłustość kosmetyku.

Lanolin - Lanolina -Lanolina jest wydzieliną gruczołów łojowych owiec. Lanolina gromadzi się na wełnie owiec, skąd następnie jest wydzielana w procesie odtłuszczenia wełny. Dlatego też, nie jest substancją rozpuszczalną w wodzie.

Działanie kosmetyczne

Lanolina jest substancją kondycjonującą skórę, włosy i paznokcie. Emolient. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na ich powierzchni warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające).
Methy1paraben - Metyloparaben - 4-hydroksybenzoesan metylu - Ester kwasu p-hydroksybenzoesowego ( INCI: 4-HYDROXYBENZOIC ACID )

Bezpieczeństwo

Metyloparaben jest jednym z najlepiej przebadanych konserwantów, stosowany zarówno w kosmetykach żywności jaki i lekach. Najnowsze badania zatwierdzone przez Komisję Europejską wskazują na bezpieczeństwo stosowania tej substancji w kosmetykach.
Propy1paraben - Propyloparaben -4-hydroksybenzoesan propylu - Ester kwasu p-hydroksybenzoesowego (INCI: 4-HYDROXYBENZOIC ACID)

Bezpieczeństwo

Propyloparaben jest jednym z najlepiej przebadanych konserwantów stosowanych zarówno w kosmetykach, żywności, jak i lekach. Najnowsze badania zatwierdzone przez Komisję Europejską wskazują na bezpieczeństwo stosowania tej substancji w kosmetykach.

Jak widać ze składu nie jest najgorzej jeśli chodzi o konserwanty [bo w każdych kosmetykach przecież są]. Rzeczywiście te dwa zawarte w tej palecie są najlepiej zbadane i spokojnie nic nam sie nie stanie, ponieważ stężenie ich jest naprawdę znikome. Zresztą, w tych czasach [mam na mysli XXI wiek] praktycznie wszystko jest zanieczyszczone chemią. Nawet zdrowa żywność nie do końca taka jest. Może to przerażać, gdyż w sumie nigdy nie wiadomo co podają nam na stół producenci. 

OCENA KOŃCOWA:
Bardzo wydajna, fajna paletka, która może służyć przez długi czas. 
Cena jest wielkim plusem - 99zł na allegro.
Pigmenty są bardzo dobre i długo trzymają się na powiekach
Różnorodność odcieni
Wytrzymałe pudełko z lusterkiem

Ocena: 9/10 
uzasadnienie: Jak na taką cenę, taka jakość to naprawdę zaskoczenie. Mi się ona bardzo przydaje. Nigdy nie wywołała u mnie uczuleń ani podrażnień. Pewnie kupiłabym sobie taką drugi raz tylko może mniejszą ;>
No gdyby była całkowicie pozbawiona konserwantów i całkiem naturalna to byłaby wręcz idealna [ale wiadomo, że niemożliwe jest to za taką cenę. I tak producent nad wyraz się postarał :)]

A Wy? Macie jakieś "tanie" paletki godne uwagi? :)
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz